en åsikt

Läste detta nyss, så jävla sant! Det tråkigaste som finns är att göra ett bra jobb, vara glad och trevlig mot sina kunder men bli ignorerad, man känner sej sjukt dum när man trevligt hälsar på en kund som bara tittar lite konstigt på en och inte hälsar tillbaka. Man vet ju aldrig om kunden kanske har en dålig dag eller är allmänt bitter, men det dom inte tänker på är att jag som sitter i kassan kanske också har en dålig dag, men jag låter inte det gå ut över dom för det. 
Jag är alltid trevlig mot personalen när jag är i en butik, rent vett tycker jag, hur svårt är det att säga hej och klämma fram ett litet leende?
Sen vet jag att det finns alldeles för många bittra kassörskor som kanske tycker att det är skit tråkigt att sitta och skanna varor hela dagarna, men kan ju lova att det blir så mycket roligare om man är glad och positiv mot sina kunder, och om kunderna är trevliga tillbaka, vilket dom flesta faktiskt är. 
Klart att även jag blir irriterad när man får en otrevlig kund, men det varar aldrig särskilt länge eftersom att nästa kund i kön ofta är trevlig. 
Man får bemöta andra som man själv vill bli bemött helt enkelt.
Hade kunnat skriva dubbelt så mycket mer, men jag tror ni förstår min åskit :) 
 

Kommentarer
Postat av: Doris

Håller med! Visst att man kan vara stressad o så, men det gör ju inte saken bättre att sura liksom :P

2013-04-06 @ 00:12:28
URL: http://pilsnerdoris.blogg.se
Postat av: nickolina

Jag håller verligen med dig så fett hårt! Allt blir faktikst bättre om man ler och är positiv!

2013-04-06 @ 21:54:04
URL: http://nickolinanyfiken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0