nya brukisen

Förra onsdagen åkte jag och micke till Uppsala och kollade på en ny bil åt mej, en c230 kompressor, såg skit fin ut på blocket och allt lät bra. Kommer dit efter nån timmes bilkörning dit och så ser allt förjävligt ut. Massa rost, repor, lacksläpp över hela fälgarna. Får även veta att de lät konstigt i bakaxeln och att den läcker olja.. Öppnar huven och ser en stor spricka i ventilkåpan. Bara att vända hem. Kör vilse gör vi såklart också. 
Blev en helt onödig tur på ca 60 mil.
Så på lördagen åkte jag och pojken till Kilafors så köpte jag en v70 istället. 
Va ju tänkt att jag skulle köpa en amazon från början, men kom på att det kanske vore skönt att ha iallafall en bil som är nyare än från 1965.. 
Detta är min nyaste och första framhjusdrivna bil, men är rätt nöjd ändå :)
Steg två chippad T5, så nånstans över 300hk, nån orginal v70 finns inte att tänka på, så gubbig ska jag inte bli ;)
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Superfin blogg du har!!

Tips om tävling på min nystartade blogg http://ladylucksaccessories.blogg.se/2014/april/tavling-vinn-rock-n-roll-accessoarer-varde-500-.html

:-)

2014-04-10 @ 13:40:58
URL: http://ladylucksaccessories.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0