.

Den värsta helgen på riktigt riktigt länge, varför ska allt hända på samma gång för? varför ska det hända överhuvudtaget?
 
 
Fick hemska nyheter av mamma igår på jobbet, så åkte direkt hem. Min älskade lilla Melker är sjuk, han spydde och bajsade blod och va slö, fick tid i falun på djurakuten där klockan sju så va bara att försöka få i sej lite mat och åka dit med honom. fick vänta nästan en timme där innan vi fick komma in. Orkar inte skriva allt men dom fick inte ut nå blod för blodprovnignen eftersom han  va så uttorkad, fick lämna kvar honom där över natten. Fick samtal idag för ett tag sen, vart lite lättad och trodde att vi skulle få åka och hämta honom igen, men han blir kvar yttligare ett dygn, med alldeles för höga njur och levervärden. Det gör så sjukt ont i mej så jag vet inte vart jag ska ta vägen.. 
Mitt älskade hjärta, bara 2,5 år. Jag hoppas verkligen att allt går bra, annars vet jag inte vad jag ska ta mej till. 
Han är så sjukt speciell för mej, hittade honom + hans två syskon på en soptipp, bland farligt avfall. Melker var den första vi fick tag i, dagen efter fick vi tag i dom andra två med en grävlingsfälla. 
Han var så liten, 6-7 veckor bara, kunde inte få ur sej ett ljud, inte dricka vatten ur skål eller någonting. Han var lite undernärd och hade jätte mycket öronskabb och massa smuts i pälsen.
Har alltså vart där för honom sen han var så pass liten. Jag älskade honom från första sekunden.. 
 
Jag hoppas inte dom behöver ringa nått mer idag, för om dom gör det så har det hänt någonting, om dom ringer först imorgon har det gått bra och vi kanske får hämta honom.. 
Vill bara ha hem honom, fast jag vet att han har det bra där och får den vård han behöver för att förhoppningsvis klara detta. Men känns sjukt tungt att vara 10 mil ifrån honom.. 
 
<33333
 
Som om inte detta vore nog så har en släkting till familjen gått bort, en som jag alltid älskat, även fast vi inte träffas ofta då han bodde i örebro. Han var en stor del av min barndom, älskade att hälsa på honom och när han kom hit. Jag hann iallafall träffa honom en gång i somras, och det är jag evigt tacksam för. Vila i frid L. Jag älskar dig. 

Kommentarer
Postat av: Maddiie

Håller tummarna för att melker blir bättre!

2013-09-21 @ 15:45:37
URL: http://maddiie.blogg.se
Postat av: Jonna - illustratör och tenarkoman

Fy vad hemsk. Förstår hur du måste känna, har tre katter varav två är hittade bara några veckor gamla på gatan i malmö, och en hund adopterad från grekland. Man fäster sig extra mycket och när man vet vad dom varit med om blir man ännu mer berörd om det skulle hända någonting...

2013-09-22 @ 15:55:34
URL: http://sommarkyla.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0